Vize školy

Jsme tady především proto, abychom rozvíjeli dovednosti, vědomosti a hodnoty a podporovali jedinečnost „našich“ dětí i dospělých. Chceme vychovávat samostatně a kriticky myslící jednotlivce. Zároveň poskytujeme podporu těm, kteří ji potřebují a právě v takové míře jakou potřebují – diferencujeme přístupy a jednáme s respektem.

Společné cíle

  • Dobro dítěte
  • Úcta k pravidlům
  • Odpovědnost sama za sebe a své činy

Pilíře školního vzdělávacího programu

  • Důvěra a bezpečné prostředí
  • Respekt
  • Vzájemné vztahy
  • Individualizace
  • Dovednosti vycházející ze znalostí

Profilace školy

  • 1. stupeň
    • jsme partnerskou školou nakl. Fraus – výuka matematiky dle metody prof. Hejného (pracujeme i s materiály H-mat)
    • etická výchova – 1. stupeň: nepovinný předmět pro všechny žáky, 2. stupeň: nepovinný předmět v 6. ročníku, v 7. – 9. ročníku zařazení výstupů do předmětů (Pv, Vo, Zv), celoškolní projekty, etika zařazena jako součást ŠVP
    • MNŽ – specifický program vzdělávání 
    • výuka Aj od 1. ročníku, diferencované výuka dle zkušeností s jazykem
    • výuka MIU v 1. a 2. třídě jako součást půlené hodiny matematiky, od 3. třídy v rámci předmětu OSV (letos již celý 1. stupeň)
    • výuka češtiny jako druhého jazyka (práce s žáky s OMJ, dle jejich aktuálních potřeb)
  • 2. stupeň
    • diferencovaná výuka Čj, M, Aj
    • dílčí pokračování ve výuce M dle metody prof. Hejného
    • výuka 2. cizího jazyka od 6. ročníku – Nj, Fj, Šj (dle zájmu žáků)
    • povinně volitelné předměty – od 8. ročníku, volba dle zájmu žáků
    • výuka MIU jako povinného předmětu v 6. a 7.  ročníku; pokračují individuální a skupinové lekce v rámci spec. ped. péče
    • celoškolní projekty – rozvoj spolupráce, vedení žáků k toleranci, propojování poznatků

Cíle školního roku

  • Zvyšování kvality vzdělávacího procesu – zaměření především na osobnostní a sociální výchovu a využití potenciálu každého žáka
  • spádová škola pro celou šíři populace – diferenciace a individualizace vzdělávacího procesu
  • vzdělávání MNŽ na 1. stupni ZŠ
  • osobnostní a sociální výchova, realizace podpůrných opatření, spolupráce se ŠPZ
  • jazykové vzdělávání – dle možností a potřeb konkrétních žáků
  • etická výchova, MIU
  • práce s žáky s OMJ
  • Vztahy a vazby v třídních kolektivech a vrstevnických skupinách, cílená prevence a programy spolupráce, vrstevnické učení, spolupráce a komunikace mezi žáky, kyberšikana
  • Ověření možnosti formativního hodnocení na 1. stupni ZŠ v praxi školy
    • interní pilotní projekt, zapojena pouze část tříd 1. stupně
    • ověření funkčnosti modelu hodnocení – příprava na navrhované změny v systému hodnocení žáků ze strany MŠMT
  • Budování a rozvoj funkčního školního parlamentu