Vize školy
Jsme tady především proto, abychom rozvíjeli dovednosti, vědomosti a hodnoty a podporovali jedinečnost „našich“ dětí i dospělých. Chceme vychovávat samostatně a kriticky myslící jednotlivce. Zároveň poskytujeme podporu těm, kteří ji potřebují a právě v takové míře jakou potřebují – diferencujeme přístupy a jednáme s respektem.
Společné cíle
- Dobro dítěte
- Úcta k pravidlům
- Odpovědnost sama za sebe a své činy
Pilíře školního vzdělávacího programu
- Důvěra a bezpečné prostředí
- Respekt
- Vzájemné vztahy
- Individualizace
- Dovednosti vycházející ze znalostí
Profilace školy
- 1. stupeň
- jsme partnerskou školou nakl. Fraus – výuka matematiky dle metody prof. Hejného (pracujeme i s materiály H-mat)
- etická výchova – 1. stupeň: nepovinný předmět pro všechny žáky, 2. stupeň: nepovinný předmět v 6. ročníku, v 7. – 9. ročníku zařazení výstupů do předmětů (Pv, Vo, Zv), celoškolní projekty, etika zařazena jako součást ŠVP
- MNŽ – specifický program vzdělávání
- výuka Aj od 1. ročníku, diferencované výuka dle zkušeností s jazykem
- výuka MIU v 1. a 2. třídě jako součást půlené hodiny matematiky, od 3. třídy v rámci předmětu OSV (letos již celý 1. stupeň)
- výuka češtiny jako druhého jazyka (práce s žáky s OMJ, dle jejich aktuálních potřeb)
- 2. stupeň
- diferencovaná výuka Čj, M, Aj
- dílčí pokračování ve výuce M dle metody prof. Hejného
- výuka 2. cizího jazyka od 6. ročníku – Nj, Fj, Šj (dle zájmu žáků)
- povinně volitelné předměty – od 8. ročníku, volba dle zájmu žáků
- výuka MIU jako povinného předmětu v 6. a 7. ročníku; pokračují individuální a skupinové lekce v rámci spec. ped. péče
- celoškolní projekty – rozvoj spolupráce, vedení žáků k toleranci, propojování poznatků
Cíle školního roku
- Zvyšování kvality vzdělávacího procesu – zaměření především na osobnostní a sociální výchovu a využití potenciálu každého žáka
- spádová škola pro celou šíři populace – diferenciace a individualizace vzdělávacího procesu
- vzdělávání MNŽ na 1. stupni ZŠ
- osobnostní a sociální výchova, realizace podpůrných opatření, spolupráce se ŠPZ
- jazykové vzdělávání – dle možností a potřeb konkrétních žáků
- etická výchova, MIU
- práce s žáky s OMJ
- Vztahy a vazby v třídních kolektivech a vrstevnických skupinách, cílená prevence a programy – spolupráce, vrstevnické učení, spolupráce a komunikace mezi žáky, kyberšikana
- Ověření možnosti formativního hodnocení na 1. stupni ZŠ v praxi školy
- interní pilotní projekt, zapojena pouze část tříd 1. stupně
- ověření funkčnosti modelu hodnocení – příprava na navrhované změny v systému hodnocení žáků ze strany MŠMT
- Budování a rozvoj funkčního školního parlamentu